levertijden, retouren, belastingen en douane, volginformatie over uw bestelling, annulering / wijziging
LEVERTIJDEN
We verzenden elke dag pakketten. Uw geduld wordt altijd op prijs gesteld. Wij leveren de beste kwaliteitsproducten.
Alle artikelen zijn onderworpen aan een afhandelingstermijn vóór verzending. De meeste van onze artikelen verlaten ons atelier binnen 0 tot 3 werkdagen na betaling.
Levertijden : De levertijd bedraagt doorgaans 3/10 werkdagen.
Hoewel de meeste pakketten op tijd aankomen, kunnen er omstandigheden en vertragingen zijn waarmee vervoerders te maken kunnen krijgen. In de meeste gevallen komen de bestellingen vóór de deadline aan. Uw geduld wordt echt op prijs gesteld.
* Houd er rekening mee dat dit slechts geschatte levertijden zijn, dus Chrizy’s Art garandeert geen leveringsdata.
Zorg ervoor dat alle leveringsinformatie correct is. In geval van onjuiste en/of ontbrekende informatie kan het nodig zijn dat wij contact met u opnemen om de leveringsinformatie bij te werken, wat kan leiden tot vertragingen in de levering van uw bestelling. Er kunnen ook vertragingen optreden als gevolg van de inklaring.
Uw plaatselijke douanekantoor kan extra documentatie en tijd nodig hebben om uw pakket af te leveren, waardoor de geschatte levertijd kan worden vertraagd.
Uw bestelling kan bij u worden afgeleverd door het plaatselijke postkantoor of door een plaatselijke koerier. Afhankelijk van het gebied waar u woont, worden de meeste bestellingen bezorgd door uw plaatselijke postdienst, zodat u het pakket met uw gewone post ontvangt. Als u niet thuis bent wanneer de bestelling wordt afgeleverd, kan de postdienst een kaartje achterlaten met informatie over hoe en waar u de bestelling kunt afhalen.
Er worden geen verzendingsregelingen getroffen in geval van terugzending van pakketten wegens verkeerde adressen, onvolledige adressen en terugzending wegens onbeschikbaarheid.
RETOUREN
De mogelijkheid van retourzending geldt gedurende 14 dagen. Indien er meer dan 14 dagen zijn verlopen sinds je aankoop, kunnen we je geen ruil of terugbetaling aanbieden.
Alleen ongebruikte artikelen die zich in dezelfde staat bevinden als waarin je ze hebt ontvangen, komen in aanmerking voor een retour. Het artikel moet ook in de originele verpakking worden teruggestuurd.
Sommige artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Dat geldt bijvoorbeeld voor in opdracht geproduceerde kunst en gepersonaliseerde kunst.
Andere artikelen die niet kunnen worden geretourneerd:
- cadeaubonnen
- downloadbare softwareproducten
In bepaalde gevallen wordt slechts een gedeelte van de prijs terugbetaald: (indien van toepassing)
- Boeken die duidelijk zijn gebruikt
- Artikelen die zich niet in hun oorspronkelijke staat bevinden, beschadigd zijn of waarvan onderdelen ontbreken, en waarbij dit niet aan ons te wijten is
- artikelen die niet binnen een periode van 14 dagen na levering worden teruggestuurd
Terugbetalingen (indien van toepassing)
Na ontvangst en inspectie van de teruggezonden artikelen, sturen we je via e-mail een ontvangstbevestiging. We laten je ook weten of we je terugbetaling hebben goedgekeurd of geweigerd.
Als we je terugbetaling goedkeuren, wordt deze verwerkt en binnen een bepaald aantal dagen automatisch via je creditcard of je oorspronkelijke betalingsmethode verrekend.
Verlate of ontbrekende terugbetalingen (indien van toepassing)
Als je je terugbetaling nog niet hebt ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening.
Neem dan eventueel contact op met de uitgever van je creditcard. Het kan even duren voor je terugbetaling te zien is.
Als dat niet het probleem is, neem dan contact op met je bank. Vaak is er tijd nodig om een terugbetaling te verwerken.
Heb je dit gedaan, maar heb je je terugbetaling nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via info@chrizy.nl.
Afgeprijsde artikelen (indien van toepassing)
Er kunnen geen terugbetalingen worden gedaan voor artikelen die zijn afgeprijsd.
Ruilen (indien van toepassing)
We vervangen alleen beschadigde afdrukken met meerdere oplages. Als je een afdruk wilt ruilen tegen hetzelfde aafdruk, stuur dan een e-mail naar info@chrizy.nl en stuur het artikel naar Merwedelaan, 5, Veghel, Noord-Brabant, 5463JK, Nederland.
Geschenken
Als het gaat om een artikel dat specifiek als cadeau gekocht is en rechtstreeks naar jou is verstuurd, ontvang je een tegoed voor de waarde van het teruggestuurde artikel. We sturen je een cadeaubon zodra we het teruggestuurde artikel hebben ontvangen.
Indien het artikel bij aankoop niet als cadeau is aangemerkt of de gever het artikel eerst zelf in ontvangst heeft genomen en pas daarna aan jou heeft gegeven, betalen we het artikel terug aan diegene die het jou gegeven heeft en krijgt diegene dus bericht dat je het hebt teruggestuurd.
Verzending
Om je artikel terug te sturen, moet je het verzenden naar Merwedelaan, 5, Veghel, Noord-Brabant, 5463JK, Nederland.
De verzendkosten voor het terugsturen van het artikel zijn voor jouw rekening. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Wanneer je een terugbetaling ontvangt, worden de verzendkosten in mindering gebracht van je terugbetaling.
Hoe lang een vervangend artikel naar jou onderweg is, hangt af van waar je je bevindt.
Als je ons een artikel stuurt met een waarde van meer dan € 75, overweeg dan een verzendservice met een traceeroptie of een verzekering. We geven geen garantie dat we je teruggestuurde artikel zullen ontvangen.
BELASTINGEN EN DOUANE
Invoerbelastingen, BTW-kosten en douanerechten kunnen worden geheven wanneer het pakket aankomt in het land van bestemming. Deze heffingen worden bepaald door het douanekantoor van de specifieke bestemming.
Betaling van deze kosten en belastingen is de verantwoordelijkheid van de ontvanger en wordt niet gedekt door ons hier bij Clara Gallini. Voor meer details over de tarieven kunt u contact opnemen met uw plaatselijk douanekantoor.
Moet ik douane en belastingen betalen?
De prijzen op onze site zijn belastingvrij in euro’s, wat betekent dat u mogelijk rechten en belastingen (btw) moet betalen zodra u uw bestelling ontvangt.
Invoerbelastingen, douanerechten en BTW kunnen worden geheven wanneer uw bestelling op de eindbestemming aankomt, hetgeen wordt bepaald door uw douanekantoor lokaal.
De betaling van deze kosten en belastingen is uw verantwoordelijkheid en wordt niet gedekt door Chrizy’s Art.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen veroorzaakt door de douanediensten van uw land. Voor meer details over de tarieven kunt u contact opnemen met uw plaatselijk douanekantoor.
U bent verantwoordelijk voor het controleren van uw lokale postvoorschriften voor beperkte artikelen, aangezien wij niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor artikelen die in het specifieke land niet worden geaccepteerd.
BUITENLANDSE TRANSACTIEKOSTEN
Als uw creditcardrekening in een andere valuta dan EUR luidt, kan u een andere wisselkoers worden aangerekend dan de koers die op onze website wordt getoond. U kunt ook worden onderworpen aan transactiekosten voor vreemde valuta. Deze kosten worden bepaald door het beleid van uw bank inzake tarieven en transactiekosten. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de wisselkoers of eventuele kosten die uw bank of kredietkaartmaatschappij u aanrekent. Voor meer details over de kosten voor buitenlandse transacties kunt u contact opnemen met uw bank.
UW BESTELLING VOLGEN
Is er een volgnummer?
Volginformatie over uw bestelling is op verzoek beschikbaar en is normaal gesproken in het systeem beschikbaar nadat uw pakket is verzonden. Stuur een e-mail naar info@chrizy.nl en vermeld uw bestelnummer + verzendadres zodat wij u kunnen helpen.
Om ervoor te zorgen dat u het artikel op tijd ontvangt, vragen wij u ons uw volledige adres te geven, inclusief stad, staat en regio, indien van toepassing.
Als ontvanger bent u verantwoordelijk voor het traceren van uw bestelling en voor het doorgeven van de benodigde informatie aan de douane of koerier als de bestelling als retourzending of mislukte levering is aangemerkt omdat de ontvanger de bestelling niet kon traceren. Als u de benodigde informatie niet doorgeeft aan de koerier, kunnen wij geen gratis restitutie of vervanging in behandeling nemen en moet u de bestelling mogelijk opnieuw plaatsen.
Uw plaatselijke douanekantoor kan extra documentatie en tijd nodig hebben om uw pakket in te klaren, waardoor de geschatte leveringstijd kan worden vertraagd.
Uw bestelling kan bij u worden afgeleverd door het plaatselijke postkantoor of door een plaatselijke koerier. Afhankelijk van het gebied waar u woont, worden de meeste bestellingen bezorgd door uw plaatselijke postdienst, zodat u het pakket met uw gewone post ontvangt. Als u niet thuis bent wanneer de bestelling wordt bezorgd, kan de postdienst een kaartje achterlaten met informatie over hoe en waar uw bestelling kan worden afgehaald.
ANNULERING / WIJZIGINGEN
Als u uw bestelling wilt wijzigen of annuleren, neem dan onmiddellijk contact met ons op. Zodra ons magazijn uw bestelling heeft verwerkt, kunnen wij geen wijzigingen meer aanbrengen.
Bestellingen die al zijn verpakt of verzonden, kunnen niet worden geannuleerd.
DOOR HET GROTE AANTAL BESTELLINGEN DAT WIJ ONTVANGEN, KAN UW VERZENDING LANGER DUREN DAN NORMAAL. WEES GERUST, WE WERKEN HARD OM ALLES ZO SNEL MOGELIJK WEG TE KRIJGEN.
Wij weten dat het frustrerend kan zijn om langer dan verwacht op uw bestelling te wachten, maar het enige wat wij niet willen doen is de kwaliteit van onze producten opofferen. DANK U VOOR UW BEGRIP.